Ga naar hoofdinhoud

QR-code voor alle producten van Nord Drivesystems

Alle Nord-producten krijgen vanaf nu een QR-code, waarmee de klant onder meer direct toegang heeft tot de voor hem betreffende service-afdeling (foto: Nord)

Nord Drivesystems heeft eind april op de LogiMat-beurs in Stuttgart een uitbreiding van de digitale dienstverlening gepresenteerd. Alle Nord-producten krijgen vanaf nu een QR-code, waarmee de klant onder meer direct toegang heeft tot de voor hem betreffende service-afdeling.

De QR-code verbindt de klant met de juiste contactpersoon van Nord. Het systeem geeft vervolgens direct de individuele gebruikte aandrijfoplossing op het beeldscherm weer, zodat de contactpersoon deskundige en op het apparaat toegesneden ondersteuning kan bieden. Wanneer het contact via de telefoon verloopt, moeten klanten het serienummer van hun aandrijfcomponent doorgeven. Bij gebruik van de QR-code is dat niet meer nodig.

Meer keuzemogelijkheden

Na het scannen van de QR-code met een mobiele telefoon, wordt de klant doorgestuurd naar het ‘Digital services’ selectiemenu. Behalve direct contact met de service-afdeling, kan de klant daar ook uit diverse andere opties kiezen. Zo is het mogelijk om naar de documentatie van het betreffende aandrijfcomponent en naar een overzicht van mogelijke reserve-onderdelen te navigeren. Klanten kunnen ook de voor hem betreffende verkoopafdeling benaderen of direct doorgaan naar het myNord-klantenportaal. Het serienummer van het component is dan altijd vooraf ingegeven en alle bijbehorende informatie is er direct aan gekoppeld.

Digital services

Nord Drivesystems in de toekomst nog meer diensten beschikbaar stellen die via ‘Digital services’ kunnen worden opgeroepen. Zo overweegt Nord om via dit systeem informatie over digitale updates voor de frequentieomvormers aan te bieden.

Ook interessant: Nord Drivesystems optimistisch over 2023 en breidt verder uit

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven