Ga naar hoofdinhoud

ebm-papst ontwikkelt wereldwijde duurzaamheidscampagne

Milieubescherming, duurzaamheid en efficiëntie intensiever inbedden in de dagelijkse werkzaamheden en in de manier van werken van alle medewerkers van ebm-papst wereldwijd! Dat is waar de trainees van ebm-papst naar streven. Met dit doel voor ogen hebben zij de volgende campagne bedacht en ontwikkeld: “Every day is a GreenDay”. Het idee van de campagne is dat gedurende een jaar, elke week, een van de wereldwijde vestigingen van ebm-papst een ‘GreenWeek’ organiseert. Iedere week wisselt het land waar de campagne week georganiseerd wordt.

“We hebben in Duitsland gemerkt, dat wij veel doen in het kader van energie efficiëntie en klimaat bescherming en dat zijn de dingen waar men regelmatig over spreekt”, aldus Lisa Bahr, trainee en lid van de “GreenDay”- projectgroep. “Wij willen deze betrokkenheid in de hele wereld promoten”.

Afgelopen winter hebben de trainees van Mulfingen en St. Georgen hun duurzaamheidsconcept gepresenteerd aan de voorzitter van de ebm-papst Managing Directors, Hans Jochen Beilke. Hij stemde met het idee in. “Sinds vele jaren zijn energie efficiëntie en milieubescherming de sleutel elementen van onze training en opleiding”, legt Hans Jochen Beilke uit. “Ik ben zeer tevreden dat onze trainees zo ver naar de toekomst kijken en dit fantastische project hebben opgezet”, gaat de CEO verder.

Op 16 april heeft de kick-off van dit wereldwijde traineeprogramma plaats gevonden in Mulfingen, met een bezoek van de Baden-Württemberg Minister van Milieu, Franz Untersteller, aan het hoofdkantoor. Gedurende een week, hebben alle medewerkers van ebm-papst Mulfingen verschillende groene activiteiten en evenementen aangeboden gekregen. Denk hierbij aan informatie stands over de essentie van duurzaamheid en behoud van bronnen, test ritten met de nieuwe elektrische hybride auto en persoonlijke consultaties.

Het hoogtepunt van de week was een avond evenement waarin de trainees de zogenaamde “Selected Landmark in the Land of Ideas” prijs ontvingen. Vervolgens is gedebatteerd over het onderwerp “Ecologie – de drijfveer achter groei?” door natuurkundige en economisch journalist Ranga Yogeshwar, politicus Rezzo Schlauch, econoom Chris Boyd en klimaat onderzoeker Prof. Dr. Hans von Storch.

Na Mulfingen, is de campagne week “Every day is a GreenDay” doorgeschoven naar de ebm-papst vestiging in Oostenrijk. Uiteraard zal ook campagne gevoerd worden door de Benelux vestiging van ebm-papst. Dit zal plaats gaan vinden in november 2012. Meer informatie over de exacte invulling hiervan volgt later. Op 15 maart 2013 zal de wereldwijde campagne eindigen in Zuid-Korea.

U kunt “Every day is a GreenDay” volgen via www.greenday.ebmpapst.com en via Twitter en LinkedIn.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven